V tomto týdnu si budeme s dětmi povídat. Rozhovorem s dítětem předškolního věku rozvíjíme to nejdůležitější, co bude školák potřebovat – soustředění se na mluvené slovo.Děti ve škole budou svoji pozornost ve výuce cíleně zaměřovat. Budou pracovat podle pokynů vyučujících, musí tedy nejen pozorně naslouchat, ale také se získanými informacemi správně pracovat. Tuto dovednost spontánně rozvíjí každý, kdo s dítětem čte pohádky či jiné příběhy. Pokud se ke čtení přidají i otázky, které s příběhem souvisí, podpoříme přirozeným způsobem rozumový a sociální rozvoj dítěte. Jednou z oblastí, ve které by se předškolák měl alespoň základně orientovat, je povolání. V prvním pracovním listu se dítě seznámí s několika druhy povolání, kromě toho procvičí všechny další dovednosti, které jsme až doposud rozvíjeli. jdeme-do-školy-11.1 Druhý pracovní list je zaměřen obdobně – seznámí dítě s povoláním a rozvíjí jemnou motoriku. jdeme-do-školy-11.2 Třetí pracovní list ověřuje celkový všeobecný rozhled dítěte – zaměřeno na nemoc a orientaci v případě, kdy je člověk nemocný. jdeme-do-školy-11.3
|