Zajímá Vás, jak si třída 8. C poradila s dvěma cizími jazyky najednou? Byla to opět zajímavá hodina. A proč říkám opět? Protože dvojjazyčnou hodinu jsme si vyzkoušeli už před rokem, když jsme byli v sedmé třídě. Tehdy to ale nebylo ještě tak naučné jako tentokrát. Před rokem jsme totiž uměli pouze zlomek z toho, co umíme teď.

A jak taková hodina probíhá? Pod dohledem paní učitelek jsme se v rámci jazyků (němčina – ruština) rozdělili do skupinek po 3-4 lidech a každá skupinka si připravila své téma, které se snažila zábavnou formou naučit spolužáky z druhé jazykové skupiny.  Na společné hodině jsme se tedy seznámili s tím, jak se v druhém jazyce pojmenovávají např. barvy, školní předměty a pomůcky, státy, dny v týdnu… Abychom si to lépe zapamatovali, hráli jsme tematické pexeso, domino, přiřazovali jsme slova k obrázkům, doplňovali a opakovali mluvené slovo. Všichni jsme se dozvěděli něco nového a všichni jsme si také vyzkoušeli, jaké to je být paní učitelkou nebo panem učitelem.

Myslím, že můžu mluvit za celou třídu, že bychom si dvojjazyčnou hodinu rádi zopakovali zase za rok, a to už v 9. třídě.

Nela Směšná 8. C

Nahoru ↑